Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

LGBTTQİAPD - Tanıyoruz - TT - Travesti - Transeksüel - Transgender


Selam;

Bir önceki yazımızda B harfini yani Biseksüel konusunu ele almıştık okumayanlar için tıkla ==> B- Biseksüel

Yakında LGBTQİAOPRSVBRESDDLGSFHĞSDkHYSĞL olup gidecek tüm cinsiyet ve cinsel yönelim olarak ötekileştirilmiş bireyleri bir arada toplayacağız diye lol. Ben LGBT yeterli diye düşünüyorum hadi A da olabilir aseksüel. Diğerleri ise bu başlıklar altında alt başlıklara bölüştürülebilecek cinsten belki de değil ben de tam olarak bilmiyorum. 

Peki TRANSGENDER nedir?


Lgbt şemsiyesi altındaki ötekileştirilmeye en müsait başlık bu olsa gerek. Zira hem toplum tarafından hem de eşcinseller tarafından transfobik olduğumuz bir gerçek. Bu fobiyide ancak onları daha yakından tanıyarak yenebiliriz diye düşünüyorum. Trans bireyler arasında da "eşcinsellere karşı" ayrımcı tutum yok diyemeyiz açıkcası. 

- Yani sen benim bahçeme girme ben de senin bahçene
- Sen eşcinelsin, ben değilim arasındaki farkı bil 

gibi düşüncelere sahip olabiliyorlar. Bir ara LGBTT deniliyor idi, zira Travesti ve Transeksüel ayrı kategori olarak görülüyor idi. Ayrı görülmesi gerekir gerekmez orasını bilemeyeceğim ama son zamanlarda TRANS adı altında toplandı. LGBT oldu. Peki nedir başlıklar bildiğim, okuduğum kadarıyla ele alayım;

Transeksüel:



Efenim LGBT çatısı altında hep cinsel yönelimi konu aldık, alıyoruz. Trans birey olmak ise cinsel kimlik ile alakalı. 

Erkek cinsel bedeninde doğan bir erkek kendini biyolojik olarak kadın, Kadın cinsel bedeninde doğmuş bir kadın ise kendini erkek olarak tanımlamaktadır. Ait olduğu cinsel bedenin kendisine ait olmadığını; duygusal, biyolojik ve cinsel kimlik olarak hissettiği bedene sahip olmayı arzuladığını bilmekteyiz.



Transeksüel; ameliyat olarak istediği bedene sahip olmuş ve dönüşümünü tamamlamış kişilere denir iken toplumumuzda, travesti ise ameliyat olmayıp ait olduğu bedende kalarak sahip olmak istediği bedene kısmen dönüşen kişiler için kullanılmıştır. Travesti kavramı biraz daha karışık aslında. Toplum tarafından travestiye de, transeksüele de, crossdressere de, draq queen'e de genel olarak traveti denildiği için kafalar karışmakta.

Transeksüellere örnek verecek olursak; Bülent ERSOY'u örnek verebiliriz. 

Transeksüelliği islam dini de kabul etmektedir. Kişi cinsel kimliğini değiştirip ait olduğu kimliğin yükümlülüğünü yerine getirdikten sonra problem yok demektedir bildiğim kadarıyla.

Travesti:



Efenim; travesti ya da travestizm genellikle cinsel haz almak amacıyla karşı cinsin kıyafetlerini giymek olarak adlandırılmaktadır. Çoğunlukla da erkekler arasında yaygındır denilmektedir vilipedia'da. Yani travesti bir birey heteroseksüelde olabilir, eşcinsel bir bireyde. Burada devreye cinsel haz ve fetişizm girmektedir. Normal yaşamında ait olduğu kimlik gibi yaşayıp iş seks veya fantaziye geldiği zaman kadın kıyafeti giymekten hoşlanma durumu gibi. 

Travesti başlığının alt başlığı olduğunu düşündüğüm 2 kavram daha var;

Crossdresser (kısaca CD), karşı cins ile özdeşleşmiş kıyafetleri giyen kimse. Kadın ise erkek kıyafetleri, erkek ise kadın kıyafetleri giyen kimsedir. Kavram, kıyafetlerin yanısıra, karşı cins ile özdeşleşmiş aksesuarları; saç, sakal, bıyık, kaş modellerini ve makyajı da kapsar. Crossdresser kimseler bunu cinsel yönelimlerinin bir sonucu olarak yapabilecekleri gibi; kimliklerini gizlemek, herhangi bir sanat gösterisinde yer almak ya da cinsel bir fetiş olarak da yapabilirler. Kaynak

Drag queen, çoğunlukla eğlendirmek amacı ile kadın gibi giyinen ve genelde bir karikatür kadın gibi davranan bir erkektir. Filmlerde rol almış profesyonellerden, drag'i sadece bir kez deneyen kişilere, birçok drag sanatçı türü vardır. Çoğu drag queen gey erkek olmakla birlikte çeşitli sebeplerden dolayı drag yapan her cinsiyet ve her cinsel yönelimden sanatçılar vardır.


Genel olarak drag queenler kadın cinsiyet rolüne göre giyinir ve komik, dramatik veya hicivsel bir etki yaratmak için makyaj veya göz kirpikleri gibi geleneksel olarak kadınlarla özdeşleşmiş bazı özelliklerini abartırlar. Diğer drag sanatçıların arasında drag king'ler, yani erkek rolünde oynayan kadınlar; faux queen'ler, yani drag queenlere benzemek için abartılı şekilde giyinen kadınlar ve faux king'ler, yani drag king'leri taklit eden bir şekilde giyinen erkekler vardır. Kaynak

Draq Queen' e örnek Sevgili Seyfi DURSUNOĞLU' nu, nam-ı diğer Huysuz Virjin' i gösterebiliriz.



Evet sizinde kafanız karıştı dimi karışmasın o yüzden tek kalemde Trans Birey demek en güzeli ;) Zira kendisi transeksüel olupta ameliyat olmamış / olamamış bir bireye sen "travestisin" ya da "sen erkeksin bak sikin var" (özür) diyemeyiz. kapiş. Bu vesile ile Transeksüellik kavramını oldukça güzel açıkladığını düşünüdüğüm bir siteden daha alıntı yapıyorum;

Transseksüel, kendisini karşı cinse ait hisseden, karşı cinse benzeme isteği duyan veya kendisini karşı cinsten biriymiş gibi hisseden kişilere verilen addır. 

Transeksüel hem erkek hem de kadın için geçerlidir. Yani kişi erkek olduğu halde kadın olmayı isteyebilir, kadın olduğu halde erkek olmayı isteyebilir. Ancak transeksüel, daha çok ruhsal eğilimler için belirleyici bir kelimedir. Kişinin davranışlarından çok iç dünyasında kendisini karşı cinsten biri gibi görmesi, hissetmesidir. Bu yüzden transeksüelleri dış görünüşlerinden belirlemek söz konusu değildir. Çünkü kendilerini karşı cinsten hissettiklerini dış görünüşlerine her zaman yansıtmazlar.

Halk arasında travesti ameliyatla kadın olmamış, yalnızca dış görünümü ve davranışlarıyla kadın kimliğine bürünenleri; transeksüel de giyim ve davranışlardan öte ameliyatla kadın olanları belirlemek için kullanılan yerleşmiş kelimeler olmasına rağmen aslında ameliyat olmuş ya da olmamış kadın veya erkek için böyle bir ayrıma gidilecek bir kelime yoktur. Kaynak



Bu konu hakkında ve merak ettiğiniz diğer "trans bireyler nasıl yaşar, neler düşünür" gibi sorularınıza cevap bulabileceğiniz bir site; Ben de varım: Trans kadın!


konu ile ilgili yanlış veya eksik bir bilgi olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın lütfen..

Yarın Queer için tıkla :)))
Ogaybende Blog Yazarı

21 yorum:

  1. Bu yazı dizisini okumak çok hoşuma gidiyo ya bi sonraki harfi bekliyorum şimdi dizi bölümü bekler gibi :)) Eğlenceli olmasının yanında bilgilendirici de tabi ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim cancım :)) Dizi bölümü bekler gibi mi ahaha sezon finaline mi girsek acaba :D

      Sil
  2. ohaa ya kafam zaten karışıktı daha da karıştı ben gene kestirmeden LGBT mi desem diye düşünmeye başladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaytancım zaten en ideali o LGBT fazlasına gerek yok :))

      Sil
  3. Her gün ders dinlemeye geliyormuş gibi hissediyorum, bu yazı dizisini okudukça :D
    Ogey abiniz derse girdi herkes ayağa pantolonlar aşağıya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (o.O) abboow neredeymiş o sınıf bakayım :D

      Sil
  4. Bu seriyi yapman çok güzel bence bir eşcinsel olarak benim de bilmediğim çok şey varmış :)
    Çevrenin bakış açısı çok önemli bence burada. Küçükken asosyal bir yapım olduğu için etrafımdakilerle uğraşmazdım pek. Belki de o yüzden Trans bireylere hiç nefretle yaklaşmadım aksine çocukken hep merak ederdim ne yaparlar diye. ( Azıcık küçüklük salaklığım da vardı tabi, ne yapacaksa sanki :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu fırsatla araştırıp hepimiz bir şeyler öğreniyoruz işte Birneycim ;)

      Sil
  5. T 'yi bekliyordum bende , gelmiş güzel olmuş . Ben hep transseksüel ile eşcinselliği birbirine çok yakın buluyordum . Şöyle ki , sonuç olarak ikiside hemcinslerine ilgi duyuyor . Hatta transseksüelliğin eşcinselliğin bir sonraki aşaması olabileceğini düşünürdüm. Majör fark bedeninden hoşnut olmak/olmamak mı sadece ? Yani başka belirgin bir fark var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bedenden hoşnut olmaktan daha da öte, doğuştan erkeksin ama tüm hislerin, duyguların kadın olduğunu haykırıyor sana veya tam tersi doğuştan kızsın ama duyguların, hislerin erkek olduğunu haykırıyor. Erkek bedenine sıkışmış kadın, kadın bedenine sıkışmış erkek gibi.

      Transeksüeller için eşcinsel demek doğru değil. Ki kendilerine eşcinsel olmadıklarını söylerler. Zira erkek transeksüel ise o kendini "kadın" olarak tanımlamaktadır. Ve erkekler ile birlikte olduğu zaman aslında karşı cins ile birlikte olmuş olmaktadır.

      Eşcinselliğin en üst safhasınnı o olduğunu düşünen bir tek sen değilsin. Herkes bu yanlış düşünceye düşebiliyor özellikle kabullenme aşamasında. Ben kadın değilim ki erkeğim diyor. evet sen bir erkeksin ve bir erkeği seviyorsun o kadar. Gay = kadın demek değildir ;)

      çok farklı şeyler. Ayrıca hoşgeldin ;)

      Sil
    2. Sağ ol açıklayıcı ve öğretici oldu :))

      Sil
    3. ııı sonuç olarak ikisi de hemcinsinden hoşlanmıyor lütfen :P trans bir kadınım, benim erkeklerle münasebetim heteroseksüellik, kadınlarla münasebetim eşcinsellik, alayına girişirsem biseksüellik olur.

      Bide şu transseksüelliğin eşcinsellikten sonraki aşama olması gibi şehir efsanelerinin yaratılma sebebi eşcinselliği DE patolojize etme, yani bir nevi hastalık gibi göstermektir. Buna öncelikle bizlerin KANMAMASI LAZIM :)

      Bir de bedenden hoşlanmamanın asıl altında yaşan şey, toplum nezdinde asıl olan cinsiyetimizin yok sayılması nedenidir. Mesela bana herkes erkek muamelesi yapıyor(cinsiyet geçişi için daha hormon alıp ameliyat olmadım) ve bir yerden sonra patlayacakmış gibi öfkeleniyorum. Öhöm :P

      Sil
    4. Şimdi ilk yazdığıma bakınca bir şeyleri eksik ifade ettiğimin farkına vardım . Bedenden hoşnut olma derken işin içine tüm duyguları da katmıştım sanırım problem bu :D Aslında düşününce, " transseksüel" kavramı ayrıntı olarak kalsa daha iyi , yani kadın hissediyorsa kadın erkek hissediyorsa erkek demek mantıklı geliyor . Umarım en kısa zamanda kendini iyi hissedersin . Bu arada muhtemelen biliyorsundur ameliyat olayı çok çetrefilliymiş. Uzman ekip bulmak bir yana doğru düzgün ekip yokmuş Türkiye'de , bir panelde konuşulmuştu .

      Sil
    5. yoo iyiyim zaten ve biliyorum.

      Sil
  6. Trans bireyleri biz bile tam olarak tanımıyorken hetero zihniyetin onları anlamalarını beklemek aslında tahmin ettiğimden de zormuş bunu iyice anlamış oldum . Sanırsam burada televizyonların yaptığı haksız gösterimlerin yeri de büyük . We evet yazı diğerlerinden de güzel ve açıklayıcıydı .Tenkssss...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TV ler trans bireyleri, eli bıçaklı, saldırgan, seks düşkünü, tekin olmayan kişiler olarak pompaladığı için milletin kafasındaki trans birey algısı maalesef pek olumlu değil. Ha sonuçta insanoğlu melek değil her insanın arasında olduğu gibi trans bireyler arasında da var bu tarz kişiler. Ama bu kalıpları hepsi için düşünemeyiz.

      Sil
  7. Valla okumaya çalıştım ama bi yerden sonra ay bu blogun arka planı ne güzelmiş havalarına girince aşağı doğru sardım sayfayı yalan yok. Ama okuduğum kadarıyla hak verdim bencede tek kalem altında toplanmalı LGBTİ LGBTT falanss :D (bknz: yüzsüz blogger)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha aferim hep böyle açık sözlü ol (melis 'malum pek seviyormuşsun' içerden getir bakayım bi kızılcık sopamı) (o.O laan melis ne işin var benim yanımda senin :P)

      Sil
    2. Melis alemlere akmaya karar vermiş :/

      Sil
  8. Ben trans bireylerle konuşmak sohbet etmek istiyorum. İlk kez geçenlerde bi trans bireyle tanıştım, sevdim kendisini. 'Çok güzel bi vajinam var' dedi koptum. Açık açık söylemesi şaşırttı yani :D tirbiyesiz :p tişikkürler yine yazı dizisi çokzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek efendim biz teşekkür ederiz :P ayrıca tiffany ile iletişime geçebilirsin istersen ,)

      Sil

Yaz yaz için de kalmasın