Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

LGBTTQİAPD - Tanıyoruz - İ - İnterseks


Selam;

Bir önceki yazımızda Q harfini yani Queer konusunu ele almıştık okumayanlar için tıkla ==> Q - Queer


LGBT şemsiyesi altındaki oluşumları incelemeye devam ediyoruz. Şimdiye kadar L-G-B-T ve Q' yu inceledik. Ve bana göre LGBT nin LGBT olarak kalması taraftarıyım şimdilik bakalım ilerleyen tanımlar bunu değiştirebilecek mi?

Peki İntersex - İnterseksüel Nedir?




Açıkca söyleyeyim şimdideye kadar yabancı olduğum bir durummuş. Zira ben interseksüelliği yani diğer adı ile hermafrodit olmayı çift cinsiyetli doğmak olarak biliyordum ki kısmen öyle ama içeriği biraz daha farklı. Ve şöyle düşünüyor idim "çocuk çift cinsiyetli doğuyor bakıyorlar erkeklik organı daha iyi gelişmiş ve çocuk erkek görünümünde ameliyat ile bu işi tamamlıyorlar" ya da "kadınlık organı iyi gelişmiş diğerine göre ve ona göre bir işlem uyguluyorlar" düşünüldüğünde doğan bebeğin ilerde nasıl bir eğiliminin olacağını bilmeden onun yerine karar vermek ne kadar doğrudur tartışılır. Tıpkı erkek çocuğuna mavi kız çocuğuna pembe elbiseler alınması gibi.

Her neyse bilmediğim bir konu hakkında daha fazla kafa karışıklığı yaratmadan işin uzmanlarından alıntılar yapıcam; İnterex bir arkadaşın blogundan öncelikle neymiş bu interseks olma durumu onu bi anlayalım;


İnterseksin tıbbi açıklaması “anormal üreme ve cinsiyet organlarıyla doğmuş olandır.” İnterseks bireyler birçok insandan daha farklı dış cinsiyet organlarına, iç üreme organlarına ve/veya iç salgı bezlerine sahiptirler. Tek tip “interseks beden” yoktur, toplum tarafından “anormal” farz edilmenin dışında ortak çok fazla bir şeyi olmayan çok çeşitli durumları kapsar. İnterseks kişilerin ortak özellikleri biyolojileri değil tıbbileştirilme deneyimleridir. Yani, biz birden fazla genetik durumu interseks şemsiyesi altında topluyoruz, interseks dediğimiz zaman tek genetik durumdan söz etmiyoruz.
İnterseks her interseks birey için bir kimlik kategorisi olmayabilir. Bazı interseks kişiler kendi kimliklerinin bir parçası şeklinde “interseks” kelimesini cinsel kimlik olarak kullanırken, bazıları da bunu bir tıbbi durum veya kendine özgü fiziksel durum olarak görmektedir. Bazı interseks bireyler kendilerini sıradan kadınlar ve erkekler olarak tanımlar ve yaşar. Gey, lezbiyen, biseksüel veya heteroseksüel yönelimli olabilirler ya da ikili cinsiyet sistemini reddederek kendilerini mevcut cinsel yönelim tanımlarına sokmayabilirler. Antroseksüel (insansevici) ya da panseksüel (tüm cinsel kimliklere cinsel arzu duyabilen) bazı intersekslerin cinsel yönelimlerini açıklamak için daha faydalı olabilir, örneğin romantik birliktelik yaşayan ve cinsel kimliklerini de interseks olarak tanımlayan iki interseksin yönelimini bu tanımlara sokabiliriz.
Interseks durumlar tıp âleminde “cinsiyet gelişim bozukluğu” olarak da bilinir.
Bunun yanı sıra bazı kişiler fiziken interseks olmasalar bile ruhen kendilerini birden fazla cinsiyete ait hissedebilir, bu kişilerin de kendilerini interseks olarak tanımlamaları için bizce bir problem olmasa da böyle kişiler için bigender (iki cinsiyetli), agender (cinsiyetsiz), genderqueer (cinsiyet rollerini eğip büken, kendisinde tüm cinsel kimlikleri karıştırarak birleştiren) gibi başka tanımlar da vardır. Fiziken interseks bir birey de kendini kadın ya da erkeğin yanı sıra bu tanımlardan birine dahil edebilir.
Alıntıladığım blog tamamen interseks bireylere ayrılmış bir blog. Blogun linkini vereyim merak edenler ve interseks bireyleri daha iyi tanımak isteyenler inceleyebilirler.






Aynı şekilde interseks blogun sahibi Tuna bu konu ile ilgi bianet.org' un sorularını cevaplamış yine vereceğim link üzerinden bu yazıyı da okuyabilirsiniz.



ve interseks bireyler LGBT çatısı altında seslerinin daha iyi çıkacağını düşündükleri için LGBT şemsiyesi altında örgütlenme yoluna gittiler. Öyleyse bundan böyle kendi LGBT şemsiyemi ben de LGBTİ olarak düzenliyorum;

konu ile ilgili yanlış veya eksik bir bilgi olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın lütfen..

Yarın A :)))
O Gay Ben de Blog Yazarı

7 yorum:

  1. Ben de hermafroditlikle aynı şey sanıyordum . Yoksa sanmıyor muydum :S Yha benim kafa yine gitti .

    YanıtlaSil
  2. Bende bu yaziyi bekliyordum. Hic bir fikrim yoktu cunku (cahilligimi yuzume vurmazsan sevinirim :))) Aciklamalar cok iyi olsa da hala biraz kafam karisik. Onlari da cozerim umarim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani fazla bilmediğimiz bir durum açıkcası. Daha iyi bilgilenmek isteyen verdiğim blogu okuyabilir aslında. LGBT denilince sadece cinsel yönelimi farklı bireyler akla geliyor. İlk başlarda öyle iken şimdilerde tüm "ötekileştirilmiş" bireyleri kendi şemsiyesi altında toplamya çalışan bir yapı oldu. Konunun sonunda biraz daha toplarlıcam bakalım.

      İntersex olayına gelince de birisi çıkıp bizlerin anlattığı gibi tamamen yalın ifadelerle anlatsa daha iyi olacak aslında lafı dolandırmadan teknik terimlere bulaşmadan ;)

      Sil
  3. selam ben tuna :) çok teşekkürler böyle ayrıntılı bir yazıyla ve linklerle interseksleri tanıtmaya yer ayırdığın için. görüyorum ki bazı arkadaşların kafası hala karışık ve soruları var bu konuda. şunu müjdeleyeyim; çok yakında interseks ile ilgili bir broşür basacağız lambda ile birlikte ve bu broşür tüm lgbti örgütlerde, mekanlarda, lgbtilerin takıldığı cafe - barlarda, eylemlerde, psikolojik danışma alınan yerlerde kısacası pek çok yerde dağıtılacak ve sade bir dille hazırlayacağımız bu broşür sorulara cevap verecek. aynı zamanda isteyen herkes istediği zaman intersexualshalala.wordpress.com'da yorumlarıyla soru sorabilir. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Tuna seni burada görmek ne güzel :) sağda solda lgbti bireyler olarak denilip içeriğini bilmek lazım diyerek kendimce tanıtmaya çalıştım işte.

      Sil
  4. A çok kafam karıştı fiziken normal insanın yapısından farklı olan herkes interseks mi oluyor yani? Çok karmaşık konular ama madem şemsiye kardeşliğimiz var nterseksleri kucaklıyoruz :P

    YanıtlaSil

Yaz yaz için de kalmasın