Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

Asrın Vebası AİDS



Selam;

Geçen tumblr bloguma gelen bir soru üzerine vermiş olduğum yanıt ve ona istinaden başka bir takipçiden gelen yorumlar üzerine bu ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusuna değinmenin iyi olacağını düşündüm. Soru şu şekilde idi;

Anonim asked : Daha önce 2 tane cinsel ilişki yaşıyan ve korunmamış olan birine dikkat etmeli miyim hastalık yönünden? Dikkat etmeli derken sadece oral yol ile dikkat etmeli miyim diyorum yani, daha ilerisi değil.(Aslında tiksinç bir soru oldu ama kusura bakmayın gerçekten)

her türlü dikkat etmelisin 1 - 2 si yok bu işin oral da ise spermi yutsan bile mide de ölüyorlar zaten dikkat etmen gereken diş fırçaladıktan sonra veya çürük dişin varsa ya da ağzında yara varsa vs oral seks yapma

demiştim. Sonrasına ise şöyle bir yorum geldi;

Sinan bu mesajı yayınlamanı istiyorum çünkü gerçekten senin bile bilinçsiz olduğun bir konuda sana yazan çoğunluğun lise gençleri olduğunu düşünürsek bu yaştakileri böyle önemli bir konuda kesin ifadelerle yanlış yönlendirmen üzücü. HIV (AIDS) hakkında yazdıklarından bahsediyorum. Anne sütüyle bile geçişi olan bir virüs için dişlerini fırçaladıktan sonra oral seks yapma midede ölüyo zaten onlar yazmışsın. Kanama odaklarının olması geçiş ihtimalini arttırır ama Olan riski arttırır. Anal birleşmenin vajinal birleşmeden daha riskli olmasının sebebi budur zaten ama kanamanın olmaması riski sıfırlar diye bir şey yok. Riski çok fazla arttırdığı doğru ama. Ayrıca oral yolda sadece ağızdaki kanama odaklarını düşünmüşsün yemek borusundaki, midedeki olabilecek kanama odaklarını bilemezsin. Yine de HIV, kan transfüzyonu harici geçiş ihtimali çok düşük olan bir virüs Ama tabi ilkinde de olur, yılların yılı bir seks işçisi de HIV negatif çıkabilir..! Artık AIDS'e bağlı ölümler çok fazla infeksiyon kaynaklı olmuyor, çoğunluğun gidişatı yavaşlatılabiliyor ama yine de oral seks de olsa geçmişini bilmediğiniz kişilerle (bilseniz de ne kadar tanıyabilirsiniz) mutlaka prezervatif kullanın (hem güzel yani muzlusu çileklisi !! ). Yapılan bir hata riskli bir ilişkinin ertesi günü test yaptırmaya koşturmak fakat virüs belli bir konsantrasyona gelmeden testler (-) çıkar. Bunun için partnerinizden süpheleniyorsanız test için en azından 3 ay beklemek durumundasınız. Test "ELISA" testi, bunu yapan herhangi bir yerde AD SOYAD VERMEDEN sadece baş harflerinizi vererek testi yaptırabilirsiniz. Gizliliği konusunda o yönden bir problem yok. Benden bu kadar gençler, son nasihat önünüze (veya arkanıza!) gelene vermeyin, aşık olmaya bakın! =) Bir de Sinan da bunu çok vurguluyor, aynen destekliyorum ilerisi için iyi bir üniversite iyi bir bölüm kazanmaya bakın gerisi geliyor.

demiş. Duyarlılığı için teşekkür ediyorum bu mesajını orada da yayınladım. 2011 yılı Aralık ayında yani 1 Aralık Dünya AIDS gününde de şöyle bir yazım vardı ==> şöyle :)

Bu vesile ile bu konuyu tekrar ele almaya karar verdim. Öncelikle şu videoyu bi izleyin tekrardan ;)


Bir anlık zevkinizin kurbanı olmayın, kondom kullanın!




gün gün devam edecek sıkılmadan okuyun diye kısa kesiyorum ;)

devamı için tıkla >>
Ogaybende Blog Yazarı

1 yorum:

  1. tebrikler efendim ;) değinmeye devam edin lütfen.. Bu konunun daha detaylı ele alınması iyi olacaktır..

    YanıtlaSil

Yaz yaz için de kalmasın