Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

LGBTTQİAPD - Tanıyoruz - B - Biseksüel


Selam;

Bir önceki yazımızda G harfini yani Gay konusunu ele almıştık okumayanlar için tıkla ==> G - Gay

Oradaki ilk paragrafı aynen alıyorum zira ben öyle düşünüyorum. Bakalım yazı sonunda düşüncelerim değişecek mi :)

Yakında LGBTQİAOPRSVBRESDDLGSFHĞSDkHYSĞL olup gidecek tüm cinsiyet ve cinsel yönelim olarak ötekileştirilmiş bireyleri bir arada toplayacağız diye lol. Ben LGBT yeterli diye düşünüyorum hadi A da olabilir aseksüel. Diğerleri ise bu başlıklar altında alt başlıklara bölüştürülebilecek cinsten belki de değil ben de tam olarak bilmiyorum. 

Peki BİSEKSÜEL nedir?



Evet Lgbt ailesinin en çetrefilli konusu bu olsa gerek. Zira eşcinseller arasında en fazla ötekileştirilen ! yönelimlerden birisi olarak ipi gögüsler :)

Biseksüel; kısaca, duygusal ve cinsel olarak hem kendi cinsine hem de karşı cinse ilgi duyan kişi demek.

Geyler arasında biseksüel olayı fazla tasvip edilmiyor. Açgözlülük, erkek seviyorsan erkek kadın seviyorsan kadın ne o öyle her çiçekten bal alırım ayakları, seks düşkünü, güvenilmez, sadakatsiz olarak mimlene biliyor. 

Çoğu gay ise kendini keşfettiği zamanlarda ve kaçış noktası aradığında kendisini biseksüel olarak adlandırıyor. İşin aslı gay olmayı kendine yakıştıramıyor. "Ben sikiciyim oğlum kadın - erkek farketmez alayına" kafasında yaşayabiliyor. Biseksüel - Gay olarak kendilerini tanımlamaya başlıyorlar vs. Bi - Gay; biseksüelim ama gay tarafım daha ağır basıyor konumuna geçiyor en sonunda ise ben gayim diyebiliyorlar.

Bir biseksüel ile birlikte olan kişi; acaba beni aldatabilir mi beğeni sıkalası çok fazla o yüzden hiç başlamayayım bu işe diye düşünebiliyor. (sanki aşk - beğeni istekle oluyor)

Sonuç olarak biseksüel bireyler özellikle eşcinseller arasında fazla samimi ve aşık olunası bir noktada durmuyor. Bir ara Okan Bayülgen'in yine eşcinsellik ile ilgili bir programında denk gelmişti telefon ile birisi bağlanmıştı (biseksüellerden nefret ediyorum oh ne ala memleket canın istedimi erkeüğe canın istedimi kadına gidiyorsun götün sıkıştı mı evlenip çekliliyorsun) şeklinde bir cümle kurmuştu hiç unutmam :D Okan o zamanlar tam bir lubun aktivisti idi hormonlu domatese aday olmasına sinirlenip "bunlara bir şey yaramaz bee" diye köpürse de o ödülü haketti ödül almasına gerekçe olan sözleri ile. 

O kadar program yapmışsın Okancım halen neyin ne olduğunun farkında değilsin demek ki lol



yine ekşisözlükten aldığım bir girdi buyrun efenim;

riyakar-seksüel...

bütün cinsel yönelimler içinde; 

en küstah (güya her insanı sevip aşık oluyorlar ya, cinsellik anlamında herkesten üstün ve gelişmiş olanlar kendileri oluyor o yüzden, hem kadını hem erkeği sevebilmek, hepsiyle dilediğince yatıp kalkabilmek bir lütuftur, kimse anlayamaz bu özel durumu vs. vs. sevgi pıtırcığı hepsi, evrenin en büyük hümanistleri onlar), 

en şımarık (hem kadını hem erkeği sevebilecek kapasite bizde, siz kendiniz yapamıyorsunuz diye bize laf etmeyin, o sizin derdiniz, biz herkesleri ve bütün insanları sevebiliyoruz, üstünüz, en çok da o gayler dışlıyor ya bizi, anlamak mümkün değil vs.) 

ve en ikiyüzlü (seneler boyunca hemcinsiyle gönül eğlendirdikten sonra birden bire karşı cinsle evlenip heteroseksüelden daha azılı heteroseksüel olunca "e biz biseksüeliz zaten, kendi yönelimimize ters bir şey yapmıyoruz ki, tabii ki evlenip çoluk çocuğa karışacağız, ne var ki bunda. gay olmak utanılacak bir şey değil, haklarınızı sonuna kadar savunun, biz o sırada muhafazakar türk aile yapısının götünü en içten duygularımızla yalayıp çoluk çocuk yetiştirelim, herkes bizi heteroseksüel bilsin, ama size de çok bilmiş bir şekilde nasıl gayler olmanız gerektiği konusunda akıl verelim) olan kimselerdir. 

hele "gayler bizi anlamıyor, onlar bile bizi dışlıyor, ne kadar acı" gibisinden ağlanmaları vardır ki oracıkta suratlarına kusma isteği uyandırır insanda. sanki aklı mantığı yerinde olan bir gayin başka bir şey yapması ve kendilerine karşı başka bir tavır alması mümkünmüş gibi. velhasılı kelam evlerden ıraktırlar ve dahası her yerdedirler. çünkü kolaydır, bahaneleri dünden hazırdır. her haltı seve seve ve gerine gerine yerlerken kendileri için bekledikleri anlayışı asıl kendileri gerçekten ihtiyacı olanlara gösterip insan olsunlar bence. belki ancak o zaman bir nebze katlanılabilir olur bu eşcinselcilik oyunları. 


tanım : gezi parkı olayları sırasında direnişçilerin yanındaymış ve samimiymiş gibi göründükten sonra ilk fırsatta başbakan'ın götünü yalamaya koşan şafak sezer gibidirler. lgbt haklarını ve cinsel özgürlükleri samimiyetle (!!!) savunmaları karşı cinsten bir sevgili yapıp cümle alemin içinde hemcinsiyle yapamadıkları her şeyi yaparak seve seve heteroseksüellerden biriymiş gibi davranana ya da evlenip barklanana kadardır. muktedir sistemin çarkına ayak uydurmak zaten fıtratlarında vardır ve savunması da hemcinsleriyle takıldıkları günlerde dahi çoktan hazırdır. günü gelene kadar çok özgürlükçü, çok modern ve çok hümanistmiş gibi ortam yaparak "aydıncılık" oynarlar. şafak sezer gibi... (Kaynak)





konu ile ilgili yanlış veya eksik bir bilgi olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın lütfen..

Yarın T :)))

Edit Edit Edit:

Şöyle bir ekleme yapmak istiyorum ki yorumda da belirttim, yukarıda yadıklarım benim biseksüeller hakkındaki düşüncelerimi yansıtmıyor.

Yazıyı yazıp bitirdikten sonra bende mi öyle düşündüm, sanki bifobik gibi yazmışım ve bu düşünceleri destekliyormuşum gibi algılanabilir dedim. Ama tekrar okuduğumda "yakıştıramıyor" - "düşünmüyor" - "düşünüyor" gibi kelimeler kullandım yani "yakıştıramıyorum" - "düşünmüyorum" - "düşünüyorum" gibi sahiplenici cümleler kullanmadım.

Ben biseksüelliğin genel olarak ülkemizde nasıl algılandığına paralel olarak paylaşımda bulundum. Elbette bir genelleme yapılamaz hatta LGBT şemsiyesinin altındaki hiç bir birey için bir genelleme yapılamaz. Biseksüeller böyle değildir diyenler için yukarıda yazılanların tersini düşünmeleri yeterli zaten. Yok aslında böyle değilizdir diyemem çünkü biseksüel değilim :) yok aslında böyle değillerdir demek isterim fakat bir biseksüel ile ilişkim olmadı :)

Sonuç olarak; biseksüel arkadaşlarımız yorumları ile bu tartışmaya katılırsa faydalı olur ;)
Ogaybende Blog Yazarı

14 yorum:

  1. kinsey skalasından bahset gülüm.

    http://missstiffany.blogspot.com/2013/09/kafa-karsklg-yasadgn-zannedenler-icin.html

    bide bifobik yaklaşımlardan daha çok önem vermişsin, sanırım türk işi bir bakış olmuş, ki türkiyede kendine biseksüel diyen insanların birçoğu da bu profilde sanırsam.

    emeğine sağlık. yarınki yazını oldukça merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiffanycim, yazıyı yazıp bitirdikten sonra bende öyle düşündüm, sanki bifobik gibi yazmışım ve bu düşünceleri destekliyormuşum gibi algılanabilir dedim. Ama tekrar okuduğumda "yakıştıramıyor" - "düşünmüyor" - "düşünüyor" gibi kelimeler kullandım yani "yakıştıramıyorum" - "düşünmüyorum" - "düşünüyorum" gibi sahiplenici cümleler kullanmadım.

      Ben biseksüelliğin genel olarak ülkemizde nasıl algılandığına paralel olarak paylaşımda bulundum. Elbette bir genelleme yapılamaz hatta LGBT şemsiyesinin altındaki hiç bir birey için bir genelleme yapılamaz. Biseksüeller böyle değildir diyenler için yukarıda yazılanların tersini düşünmeleri yeterli zaten. Yok aslında böyle değilizdir diyemem çünkü biseksüel değilim :) yok aslında böyle değillerdir demek isterim bir biseksüel ile ilişkim olmadı :)

      Sonuç olarak; biseksüel arkadaşlarımız yorumları ile bu tartışmaya katılırsa faydalı olur ;)

      Sil
  2. Ben sadece s*kiciyim ayağına yatıp ibnelikten utanmak ve biseks olduğunu söylemek mi? Abi ben anlamıyorum tuhaflık bende mi ben neden hiç böyle saçma dönemler geçirmedim ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her eşcinsel birey kabullenme aşamasında bu tarz dönemlerden geçer mi dedik acaba bir tarafta? Öyle bir şey yok. Yazı veya diğer yaşanmışlıklar da böyle bir genelleme yok. Yaşamışsındır ya da yaşamamışsındır şahit olmuşsundur ya da olmamışsındır. Herkes için geçerli değil yani.

      Sil
  3. Biseksuel ayagina yatan gayleri de anlamiyorum zaten. Sanki toplumda biseksuellik cok tutuluyormus gibi kendini "ben kadin da severim"basligi altinda gostermeleri hic hos degil, hatta nefretlik.
    Biseksuel arkadasim da var benim ama su alintida bahsedilen gibi degil. Gayet kalbini takip eden biri ama yine de alintida gibi bahsedilen insanlar da cok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biseksüel ayağına yatma olayının altında "ben pasif değilim olm" yatmaktadır. Yani kase sağlama alınmıştır bir nev'i. :)) Bu düşünceden dolayı biseksüellik zırhı altına sığınan geyler olabilir. Gerçekten biseksüel olan bireyler ise dediğin gibi kalbinin sesini dinliyordur elbette lakin yukarıdaki örnekteki gibi olanlarda vardır.

      Ayrıca şu duruma katılıyorum ki biseksüel bir sevgilim olsa her baktığı erkek ve kızdan işgillenirim. Biseksüel ile yaşanan ilişkiyi taşımak bir tık daha zor olsa gerek ;)

      Sil
  4. Biseksüelleri ben nedense hiç hor görmüyorum. Tabii ki şu full aktif biseksüel bilmemneler uzak dursun da. :)) Eğer kinsey abimizi dinlersek çoğumuz biseksüel. Bu konuşmanın sonu her ne kadar ben de biseksüelim diye itiraf etmeye doğru gitse de hayır her zerreme kadar geyim :D

    YanıtlaSil
  5. ben de sevemeyenlerdenim ilk başlarda daha bi hazzetmiyordum ama sonradan sonradan kabullendim başardım tam anlamıyla olmasa da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evt bifobi ve trasfobi oldukça yaygın biz eşcinseller arasında :/

      Sil
  6. Bi biseksüelden duyduğum en ilginç olmayan cümle;
    kadın, sevgilisinden bahsederek, "bundan daha iyisini bulsam, bi kadınla çıkardım" demişti.
    Çok iyi giden bi ilişki, fakat daha iyisini bulmaktı mesele demekki.

    YanıtlaSil
  7. ya benim bir sorum olacak açıkçası cevabını da çok merak ediyorum çünkü ne zamandır aklıma takılıyor. kendimizi mutlaka bir yere dahil etmeye etiketlemeye mecbur hissediyoruz, bende o durumdayım. direk öküzlemesine soracağım . ben götten yemekte istiyorum, kuku yalamakta. sence biseksüel miyim. pasif bir gay biseksüel olabilir mi ya kafam çok karışık. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erkeklere pasif kadınlara aktif misin? Hoş yatakta ne yaptığından çok yönelimin bizi ilgilendiriyor hem kadınlara hem de erkeklere karşı yönelimin varsa biseksüelsindir o kadar :P

      Sil
    2. kadınlara pasifde olunabiliyor mu; ya bilmiyorum kafam çok karışık aslında. şu an tam bir açılma döneminden geçiyorum, bu kendi kendime oluşturduğum bir savunma mekanizması da olabilir gay olmadığıma kendimi ikna edip, hayatıma devam ederim ve hiç bir şey açıklamak zorunda kalmam. ama eskiden 2-3 yıl boyunca kafayı taktığım bir kızda oldu, kız sevgilim de oldu; hepsini sevdim o zamanlar. hiç bir erkekle duygusal bir ilişki içine girmedim ama yattım; kızlarda ise tam tersi. şu an hissettiklerim ise hep birinin sevgisine ihityacım olduğunu hissettiğimde ya da korunmak sevilmek istediğimde aklıma sadece 'erkek' geliyor. spesifik bir insan değil ama erkek; kime aşık oluyorsun diyorsan hayatım boyunca kimseye aşık olmadım.

      Sil

Yaz yaz için de kalmasın